top of page
חיפוש

על צרכים, מחלות ו...שקיות

חריקת בלמים אינה מתרחשת רק בכביש, היא קורית לנו מדי פעם גם בעיצומה של הליכה תמימה, עת נתקלת רגלנו בצואת כלבים. מניחה שכולנו מכירים את התסריט הזה....מעבר למפגע האסתטי ול"ניחוחות" הלא נעימים, מפגש עם צואת כלבים יכול להיות בעייתי ואף מסוכן בריאותית לנו וכן גם לכלבינו.

הנה מספר נקודות למחשבה:

העברת מחלות לבני אדם אמנם מעט מאוד מחלות עוברות בין כלבים לאנשים וסכנת ההדבקות קטנה בייחוד אם הכלב מחוסן ומתולע באופן קבוע אך תולעים מסוימות וגם חיידקים כגון סלמונלה אם מצויים בצואת הכלב, יכולים לעבור לאדם.

העברת מחלות לכלבים שיעור ההדבקה בין כלבים הוא גבוה במיוחד. אם הכלב שלכם נתקל בצואה נגועה של כלב אחר הוא יכול לחטוף הרבה דברים, החל מקלקול קיבה ועד מחלות קטלניות במיוחד כמו תולעת הפארק ופרוו.

תולעת הפארק כלבים נדבקים ע"י אכילת זבל/ צואת כלבים/ שאריות מזון אם מצויות בהם חיפושיות זבל נגועות (כלב נגוע מפריש בצואה ביצי תולעת הפארק).

מחלת הפרוו מחלה ויראלית ארורה הפוגעת בגורי כלבים לא מחוסנים. במקרה של הפרוו הכלב לא חייב לאכול את הצואה, מספיק שכלב אחר נגע בה ונשארו הפרשות על פרוותו וכלבכם תוך כדי משחק איתו מלקק את פרוותו (אפשרות נוספת להדבקה היא שאריות צואה נגועה שדבקו בסוליות נעליכם).

כעס מיותר וגילויי חוסר סבלנות/סובלנות כלפי כלבים הכלבים לא אשמים אך האצבע המאשימה מופנית קודם כל לעברם (יקום מי שנשאר רגוע ושלו אל מול מפגש לא נעים של סוליה עם צואה).


אז מה עושים??? אוספים!!! ובמקביל מכוונים את הכלבים למקומות הנכונים

מעבר לכל האמור לעיל, איסוף הצואה גם נותן לבעלי הכלבים הזדמנות לבדוק שכלבם בריא שאין לו שלשול או עצירות, שאין בצואה דם או תולעים.

  • גם בטבע צריך להקפיד על מקום לצרכים ומקום להולכים. שבילי העפר הם דרך לעוברי אורח ולכן אינם מתאימים לעשיית צרכים...יש מספיק מקומות ראויים בצדי השבילים וכלביכם ישמחו לרחרח גם שם.

  • אם יש לכם גור צעיר שעבר את החיסונים, הרגילו אותו כבר מן ההתחלה למקומות מתאימים לעשיית הצרכים (חורשה, טבע) ואל תיקחו אותו לעשות את צרכיו על הדשא או באזורים ציבוריים כי הוא יתרגל לכך ויעשה כן גם בבגרותו.

אנחנו לא יכולים למנוע מכלבינו האהובים לעשות את צרכיהם, זוהי דרך הטבע, אך מתפקידנו לדאוג לסביבה נקייה ובריאה, אם על ידי איסוף הצרכים ואם על ידי הכוונת הכלבים לשטחים מתאימים. באופן כללי, אני ממליצה לכם בחום לצאת תמיד עם כלבכם לטיול משותף ולא לתת לו להסתובב לבדו בחוץ. מעבר לפעילות הגופנית, לחוויה ההדדית ולחיזוק הקשר, יש פה גם עניין של פיקוח ומניעת סכנות הן לבני האדם והן לכלבים.

אז צאו לטיול משותף, קחו אתכם שקית קטנה לאיסוף הצרכים ושקית נוספת עם חטיפים טעימים לתגמל את כלבכם על התנהגויות טובות.


טיול נעים ונקי!

4 צפיות0 תגובות
bottom of page