top of page
חיפוש

הכן כלבך לחורף

אני לא יודעת מה אתכם, אבל במשך כל הקיץ המייסר בעמק הירדן, התגעגעתי מאד לחורף ואני מחכה בציפייה ובהתרגשות להגעתו. אין לי ספק שגם אנג'י כלבתי, מחכה לבואו, שכן הטיולים המשותפים הופכים לארוכים יותר ומזמנים שלל ההפתעות של חורף: עשבים ירוקים לנשנוש, שלוליות גדולות לקפץ בהן וטיפות גשם מבורכות שמדגדגות את הגוף כמעין מסאז' עדין.

אבל...כמו בקיץ, גם בחורף יש להכין מבעוד מועד את סביבת המחייה של הכלב והאביזרים התומכים, כך שיעבור עליו חורף מפנק, נטול מחלות וסכנות.

אז איך נערכים לחורף? הנה מספר טיפים:

קר!!!!! כן, למרות הפרווה, גם לכלבים שלנו קר! * יש להכין לכלב מרבץ נעים המבודד את גופם מהרצפה הקרה. * יש להיזהר מקרבת יתר לגופי חימום, פן הם יקבלו כוויה או יתחשמלו. * ניתן להלביש כלבים בסוודר כאשר יוצאים לטייל עימם. * לא מומלץ לספר את הפרווה קצר מדי, וכמו כן לא מומלץ לקלח את הכלב במהלך החורף.

רטוב!!!! בחורף קורה לא מעט שהכלב חוזר מטיול רטוב עד לשד עצמותיו, וגם אם נרטב בצורה מינורית חשוב לקחת לתשומת ליבנו: * פרווה רטובה גורמת לאיבוד חום גוף מהיר, וחושפת את כלבנו להיפותרמיה (תת-חום) מצב מסכן חיים. * אפשר להלביש את הכלב במעיל נגד גשם בעת הטיול (בעיקר את הקטנים). * חשוב לייבש את הכלב היטב אחרי שנרטב, ולשמור שיהיה בסביבה חמימה. * על מנת לייבש את כפות הרגליים (ולמנוע טביעות כף רגל בוציות ברחבי הבית) רצוי להכין מגבת יבשה ועמה לנגב את כפות רגלי הכלב לפני הכניסה הביתה.


מפחיד!!!! כלבים רבים סובלים מפוביה מרעשים, ובחורף בעיקר מרעמים. כלבים שכאלו נוטים לחפש מקום בטוח (המדמה מאורה שאפשר להתחבא בה) ובדרך כלל יסרבו לצאת משם. בין התופעות הנלוות ניתן לראות אצלם חוסר שקט, התרוצצות ברחבי הבית, הרס רהיטים וקירות, רעידות ועוד. ישנם מקרים קשים בהם כלב מפוחד (מבועת!) ינסה לברוח מהבית כדי למצוא מקום מחסה, כולל ניסיונות לקפוץ מהחלון. מבחינתו יש סכנה ברורה ומידית לחייו, והוא צריך לעשות כל שביכולתו כדי להינצל.


מה עושים כדי לעזור לכלב המפחד מסערת ברקים ורעמים?

* יש לוודא שלכלב יש מקום בטוח, רצוי מקום קטן, חשוך ושקט שם הוא יכול להתכרבל עד שהסערה תחלוף, כגון חדר קטן. * אין לכעוס על הכלב, אלא לנחמו בקול רך ומעודד, ליטופים ומזון אם הוא מסוגל לאכול * יש להקפיד שכל החלונות והדלתות בבית יהיו נעולים היטב. * רצוי להימנע לחלוטין מטיול בחוץ בעת הסערה (ואם נקלעתם לסערה, הקפידו לקשור את הכלב ברצועה). * ניתן להרגיל את הכלב בהדרגה לקולות המפחידים כך שיפסיק לפחד מהם. כדאי להתייעץ באיש מקצוע מאלף ומטפל התנהגותי העובד בשיטות ללא כפייה. * במקרים קשים יש אפשרות למתן תרופות הרגעה ע"י הוטרינר. שיהיה לכולנו חורף נעים וחמים!


12 צפיות0 תגובות
bottom of page