top of page
חיפוש

איייי........דייי..........איייי..........

גורים הם יצורים נוטפי מתיקות, שובבים בלתי נלאים, סקרנים עד מאד, מצחיקים בטירוף ושובי לב אמיתיים. חשוב שכבר מן ההתחלה נשקיע בהם בחינוך והכוונה ונגדל אותם בצורה הנכונה, על מנת שיהיו כלבים רגועים ושמחים. אז לכבודכם בעלי הגורים המתוקים כתבתי מאמר על אחד מן הנושאים הכי שכיחים (שלא לומר הכי כואבים), הקשורים לגידול גורים נשיכות !!!

המאמר יפרוש בפניכם מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם גור שאוהב לנשוך את כפות ידיכם, סוליות נעליכם, קצוות בגדיכם וכל דבר אחר העולה ברוחכם (ברוחו, אם לדייק).


הדבר הראשון שצריך להבין בהקשר של הגור הנושך הוא מה לא לעשות:

  1. בשום מצב אל תעודדו התנהגות של נשיכות (כמו משחק עם הידיים)

  2. אל תעשו לידו תנועות תזזיתיות עם הידיים/הרגליים שלכם כשהוא במצב של עוררות גבוהה.

  3. חלילה אל תכו את הגור הנושך ואל תשתמשו בשיטות קלאסיות שגויות כמו "גלגול אלפא" (היפוך הגור על גבו כ"הכנעה")

  4. אל תאבדו את שלוותכם.

חשוב להבין שנשיכותיו של הגור הן נורמליות לחלוטין-התנהגות כלבית טבעית, באמצעות הפה הם חוקרים את העולם ומתקשרים בחודשי חייהם הראשונים. משום כך עלינו לנתב אותם, לתרגל איתם וללמדם איך מתקשרים בצורה נכונה עם בני אדם.


אז איך עושים זאת ?


1. ניתוב למשה חלופי- כשהגור לועס או נושך, יש לקרוא לו ולנתב אותו לצעצוע לעיסה כמו קונג, חבל משיכה וכו'. לא להפחיד, לא לכעוס, אלא ללמד אותו מה כן לעשות.

**** הערה חשובה בהקשר: אל תחכו לרגע בו הגור נכנס לעוררות גבוהה (כמו היפראקטיביות) ולטירוף של נשיכות, אלא ספקו לו על בסיס קבוע (כחלק משגרת היום) צעצועי האכלה מעניינים, כדוגמת קונג ממולא ותראו איזו השפעה מדהימה של רוגע ועצמאות אתם מכניסים לחייו.


2. הסרת תשומת הלב ברגע שהגור נושך (גם אם זה במסגרת משחק), יש למנוע ממנו כל סוג של אינטראקציה. אפשר לומר "אאוצ'" או מילה אחרת שתסמן שכואב לכם (אבל לא לצעוק ולהפחיד!) ועצרו באופן מידי את המשחק או ההתייחסות אליו (וגם לא להתחיל בשצף דיבור: "אייי, דייי, אייי" וכו', כי זה רק יעורר אותו יותר ויסלים את ההתנהגות), כמו כן יש למנוע ממנו באופן מידי כל אפשרות למגע עם הידיים שלנו (אם יש צורך, אף לעמוד ולהחביא את הידיים מאחורי הגב), ולחדש את המגע או המשחק רק כשהגור נרגע.


3. תרגול עקבי אם הגור נושך בסיטואציות מסוימות, יש לתרגל באותן סיטואציות.

לדוגמה נשיכות עקבים בעת עלייה מדרגות, או נשיכות כפות ידיים כשבאים ללטפו לתרגל (תרגילים יזומים יומיומיים) באותם מקומות או סיטואציות.


4. פעילות גופנית על בסיס יומיומי - כלב רגוע הוא כלב מסופק מבחינה פיזית ומנטלית רצוי להוציא לגור אנרגיה באמצעות טיולים או משחקים (משיכה, רדיפה, צעצוע לעיסה). פעילות משותפת שלנו עם הגור תעמיק גם את הקשר ותקל עליו להיות קשוב אלינו.


5. תרגילי מגע עם גופו תוך לימוד התנהגויות רגועות (מתן חיזוקים בצורת חטיפים טעימים על כל גילו של רוגע מצידו, בעת נגיעה בכל אחד מאברי גופו) ← גור ששולט בעצמו ובמידת ההתרגשות שלו = פחות נשיכות ויותר בחירות נכונות!!


6. משחק עם גורים חשוב מאד לאפשר לגור להמשיך לשחק עם גורים אחרים, כדי לשמר את עיכוב הנשיכה הטבעי!!!


והכי חשוב תהנו מכל רגע עם הגור. לא תאמינו כמה מהר הוא יגדל...





תיוגים:

0 צפיות0 תגובות
bottom of page